memoirs

Am mai ramas azi in prelungirea cafelei, la o apa plata, cu o fosta colega de liceu. Ne-am adus aminte de liceu in contextul cartilor, mai precis al acelor carti pe care toata lumea crede ca trebuie sa le citeasca. Totusi, ce inteligenta ar putea avea o conversatie daca nu strecuram putin din „grei”: Dostoevsky, Kafka, Goethe? Shakespeare? Nu, e un pic cam prea… comercial pentru simturile nostre de fini cunoscatori in arta romantelor. O declaratie de dragoste s-ar deosebi de o jignire daca nu strecuram un rand, doua din Nichita Stanescu?

Oare ce s-a intamplat cu cartea pe care o citeai la o ceasca de ceai in Carturesti, a unui autor de care nu foarte multi au auzit dar cu un titlu intrigant, atunci cand stiai ca nu te vede nimeni? Un lucru ciudat mi s-a intamplat de curand: indragostita pana peste cap de stilul kafkaesque, mi-am propus intr-o zi sa citesc „Metamorfoza”. Sistemul meu de citit se bazeaza pe faptul ca ma echipez tot timpul cu o carte dupa mine, in speranta catorva minute libere. Un astfel de moment prielnic cititului s-a ivit cand eram cu Ioana la o intalnire legata de voluntariatul ei. Mi-am scos cartea din gentuta si m-am bagat in lumea lui Gregor Samsa, care tocmai se dadea jos din pat. Ciudata a fost reactia celor ce au observat ca citesc Kafka, ca si cum pentru mine beletristica ar insemna o lista de formule matematice (care, spre deosebire de iubirea pentru K., nu s-au prins de mine😦 )… Bun, sunt de acord ca unul din avantajele liceului pe care l-am terminat este faptul ca am asimilat imediat literatura germana, pe care o citesc cu mare placere. Problema in judecatul cartilor pe care diferiti le citesc in metrou este aceea ca, precum in intamplarea mea cu „Metamorfoza”, s-a  intamplat si sa citesc biografia lui Kate Moss in locuri publice. Deci cum ramane? Sunt desteapta sau superficiala? Mai trebuie sa numesc cartile citite pentru o decizie clara?

Love

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

